Integracja wielostronna system integracja regionalna i regionalna


Niezależnie od tego, czy RTA preferowały lub sprzeciwiały się wzajemnemu rozwojowi wielostronnego systemu handlowego, czyli czy RTA odgrywały rolę bloków budulcowych czy przeszkód utrudniających proces wielostronny, w ostatnich latach poważnie dyskutowano na temat kwestii negatywnych skutki tendencji w kierunku nacjonalizmu podkreślają, że możliwe jest zerwanie wielostronnego systemu handlu uprawnieniami do wielu zamkniętych, konkurujących bloków. Wraz z rozszerzeniem tych bloków, ich siła rynkowa, a tym samym zachęta, mają wpływ na warunki handlu na ich korzyść, zapewniając zachęcanie do używania polityki handlowej w celu ograniczenia przywozu Ten argument zakłada, że ​​bloki handlowe są związkami celnymi i mają wspólną politykę handlową, podczas gdy w rzeczywistości nowopowstające bloki kontynentalne zazwyczaj przybierają formę stref wolnego handlu FTA Ponadto na dziś nie ma żadnych dowodów sugerować, że RTA dążyły do ​​tej zachęty do podnoszenia barier zewnętrznych. Jak zauważono powyżej, regionalizm ma również tendencję do sprzyjania regionalizmowi jako outsiderom dążenie do zminimalizowania kosztów przekierowania handlu poprzez stania się wewnętrznymi, co doprowadziło do powstania nowego zjawiska nachodzących na siebie RTA, które zwiększają ich złożoność i ich związek z zagadnieniem MTS One, jest negatywny wpływ na handel różnymi regułami pochodzenia, a także sposób w których reguły pochodzenia mogą mieć wpływ protekcjonistyczny Istnieje również niebezpieczeństwo, że w miarę pogłębionej integracji krajów w ramach RTA postanowienia dotyczące rozstrzygania sporów zawarte w RTA nowej generacji mogłyby budować orzecznictwo sprzeczne z zasadami WTO. relacji między RTA a MTS opiera się na wielu argumentach. Po pierwsze twierdzi się, że RTA, poruszając się szybciej niż zasady WTO, dzieląc się swoimi celami, stanowią sposób na wzmocnienie tych drugich drugich mniejszych grup regionalnych skuteczniejsze w rozwiązywaniu nowych obszarów, takich jak usługi, inwestycje, ochrona własności intelektualnej, współpraca w zakresie polityki konkurencji, technika kal normy i zamówienia publiczne w porównaniu do wielostronnego podejmowania decyzji Działając jako laboratoria, aby wypróbować alternatywne reguły i strategie obejmujące te kwestie, argumentuje się, że mogą one ułatwić osiągnięcie porozumień w tej kwestii na wielostronnych poziomach. dywersyfikacji handlu, empiryczne dowody sugerują, że wpływy handlowe tworzą największe RTA, zwiększając tym samym dobrobyt na świecie Badanie przeprowadzone przez sekretariat WTO wykazało wyraźną tendencję do szerszej i szybszej liberalizacji dostępu do rynku w odniesieniu do środków pozataryfowych w RTA, równolegle do zmian w MTS WTO, 1995 Również chociaż w prostej, statycznej analizie osoby trzecie mogą być upośledzone przez przekierowanie handlu, to jest mniej oczywiste w dynamicznym kontekście, jeśli ogólny wzrost, a tym samym popyt na import, jest wzrost w wyniku procesu integracji Crawford i Laird, 2000 Czwarty argumentuje się, że RTA pozytywnie wpływały na ułatwienia integracja krajów rozwijających się z gospodarką światową. Fakt, że ta debata istniała, podkreśla znaczenie zasad WTO ustanawiających RTA w celu zminimalizowania ich niekorzystnych skutków systemowych dla MTS W tym rozdziale przedstawiono podsumowanie obecnych zasad, które RTA powinny spełnić przed zatwierdzeniem przez WTO w odniesieniu do takich ustaleń, a także podkreślenie niektórych kontrowersji wokół tych zasad W rozdziale stwierdzono również, że obecne przepisy nie są jasne w rozwiązywaniu konkretnych problemów związanych z integracją zobowiązań WTO dotyczących ograniczonego wsparcia rolnego w ramach RTA W rozdziale podsumowano, twierdząc, że kraje rozwijające się mają szczególny interes w ukazaniu wzmocnionych zasad dotyczących RTA w WTO w obecnej rundzie rozwoju. Jakie są zasady WTO dotyczące RTA. Pomimo potencjalnych niebezpieczeństw związanych z regionalizmem w wielostronnym systemie handlu, od momentu powstania GATT - a teraz WTO - zezwolić krajom członkowskim na zawieranie zrzutów celnych i stref wolnego handlu zgodnie z podstawową zasadą niedyskryminacji określoną w przepisach dotyczących najbardziej uprzywilejowanych warunków określonych w art. I, które mają być spełnione w odniesieniu do handlu towarami w RTA są określone w art. XXIV GATT w trakcie Rundy Urugwajskiej, art. XXIV został wyjaśniony zasięg i zaktualizowane przez porozumienie w sprawie jego interpretacji W odniesieniu do handlu usługami, zawieranie RTA, o których mowa w GATS jako umowy o integracji gospodarczej, OOŚ podlega przepisom GATS Artykuł V Preferencyjne uzgodnienia handlowe dotyczące towarów pomiędzy członkami krajów rozwijających się są regulowane przez klauzulę włączającą od 1979 r. Niezgodne z prawem umowy preferencyjne z udziałem wybranych krajów rozwijających się i rozwiniętych wymagają od członków WTO, aby starali się o uchylenie się od zasad WTO. Przykłady takich porozumień, które otrzymały zrzeczenie się obejmują ustawę o podstawowym odzyskaniu gospodarczym w USA i Kanadzie, propozycję nie-wzajemności bezcłowy dostęp do większości krajów Karaibów, amerykańska ustawa o preferencyjnych preferencjach handlowych i Umowa z Kotonu między UE a kraje AKP. Propione RTA są badane w celu określenia ich zgodności z tymi zasadami W latach GATT badanie RTA zostało przeprowadzone w indywidualnych partiach roboczych W celu zapewnienia spójności w ich badaniu Rada Ogólna ustanowiła w lutym 1996 r. pojedynczą komisję ds. nadzór nad wszystkimi RTA, Komitetem Regionalnych porozumień handlowych CRTA Mandat CRTA polega na przeprowadzeniu analizy porozumień, o których mowa w umowach dotyczących porozumień w sprawie handlu towarami na mocy art. XXIV GATT z 1994 r., Porozumienia w sprawie handlu usługami na mocy art. V GATS i komitetu ds. handlu i rozwoju, notyfikowanych na mocy klauzuli umożliwiającej udzielanie pomocy komitet jest także upoważniony do opracowania procedur ułatwiających i usprawniających proces badania oraz zapewnia, że ​​sprawozdawczość w sprawie prawidłowego funkcjonowania porozumień regionalnych poza stronami umów Oprócz zbadania indywidualnych umów regionalnych , Komitet jest również zobowiązany do rozważenia systemowych implikacji RTA dla wielostronnego systemu handlowego i ich relacji. Te kryteria, które mają spełnić RTA. Główne wymogi dotyczące zasad WTO dotyczących RTA można streścić następująco: neutralność wymóg dotyczący ograniczeń handlowych W przypadku handlu towarami art. XXIV 5 a przewiduje, że w odniesieniu do unii celnej obowiązki i inne przepisy handlowe nakładane na instytucję takiego związku w odniesieniu do handlu z umawiającymi się stronami niebędącymi stronami takiego związku lub porozumienie nie powinno być w całości lub bardziej restrykcyjne niż ogólna częstość występowania obowiązków i przepisów handlowych mających zastosowanie na terytoriach składowych przed utworzeniem takiego związku W odniesieniu do strefy wolnego handlu art. XXIV 5 b wymaga tego samego wymogu dla polityki handlowej każdego z krajów, które są stroną takiej umowy. Zrozumienie z 1994 r. uściślało metodologię, którą należy zastosować ocenić ten wymóg w przypadku unii celnej W odniesieniu do taryf i ceł, ocena powinna opierać się na ogólnej ocenie średnich ważonych stawek celnych i pobieranych ceł Kalkulacja dokonywana jest przez sekretariat WTO na podstawie statystyk przywozowych dla poprzedniego okresu reprezentatywnego w oparciu o metodę taryfową, stosując metodologię stosowaną do obliczania ofert taryfowych w negocjacjach Rundy Urugwajskiej. Co ważne, określono, że uwzględnionymi stawkami celnymi są stosowane stawki celne W odniesieniu do środków pozataryfowych indywidualne aby ocenić, czy ich ogólna ograniczona swoboda w handlu wzrosła, czy też nie powinna zostać podjęta. Wymóg pokrycia znacznej kwoty Artykuł XXIV 8 b określa, że ​​cła i inne restrykcyjne przepisy handlowe, z wyjątkiem przypadków dozwolonych na podstawie zasad GATT, powinny zostać wyeliminowane w znacznym stopniu w handlu między terytoriami składowymi art. 5 1 GATS ma podobny język że porozumienie powinno mieć znaczny zasięg sektorowy, który jest określony w odniesieniu do liczby sektorów, wielkości handlu i sposobów jej dostawy. W szczególności, aby spełnić ten warunek, porozumienia nie powinny przewidywać uprzedniego wykluczenia jakiegokolwiek środka zaopatrzenia. Zgodnie z wymaganiami czasu art. XXIV 5 c wymaga, aby każdy plan utworzenia unii celnej lub strefy wolnego handlu musiał wykazać, że zostanie zakończony w rozsądnym terminie. W porozumieniu z 1994 r. Określa się go na nieprzekraczającą 10 lat, z wyjątkiem wyjątkowe przypadki GATS nie zawiera równoważnego przepisu w odniesieniu do regionalnej umowy dotyczącej handlu usługami. Wymóg rekompensaty Jeśli w celu utworzenia unii celnej konieczne jest, aby Członek złożył stawkę celną, inni członkowie mają roszczenie o wyrównawcze obniŜenie taryf związanych z innymi towarami Rozumienie z 1994 roku precyzuje, Ŝe przy obliczaniu wymaganej kwoty odszkodowania naleŜy w ken redukcji ceł na tej samej linii taryfowej dokonanej przez inne strony unii celnej po jej utworzeniu Pomysł odszkodowania nie jest przewidziany w GATS w odniesieniu do regionalnych porozumień handlowych obejmujących usługi Jednakże artykuł V 6 przewiduje, że obywatele lub przedsiębiorstwa któregokolwiek członka WTO, które prowadzą merytoryczną działalność gospodarczą na terytorium stron umowy regionalnej, są uprawnione do jakiejkolwiek szczególnej traktacji przewidzianej w tej umowie. Nie ma wzajemnego obowiązku w odniesieniu do państw trzecich, które korzystają z redukcji ceł po utworzeniu unii celnej lub z bardziej liberalnego dostępu do rynku w ramach umowy o świadczenie usług w ramach OOŚ, zaoferowania swoim członkom jakiejkolwiek taryfowej lub innej koncesji. Szczególne i zróżnicowane traktowanie krajów rozwijających się W odniesieniu do handlu towarami klauzula umożliwiająca dopuszcza stosowanie uzgodnień regionalnych lub globalnych zawartej między słabiej rozwiniętymi umawiającymi się stronami w zakresie wzajemnego obniżania lub eliminowania taryfy a także pozataryfowe, w odniesieniu do produktów przywożonych od siebie Można wyróżnić dwa aspekty tego postanowienia Po pierwsze, dopuszcza się preferencyjne umowy handlowe, które nie są ani umową o wolnym handlu czy unii celnej, co oznacza, że ​​nie wymaga ona zniesienia ceł , ani nie wymaga liberalizacji zasadniczo całego handlu Po drugie, jedynymi ograniczeniami w korzystaniu z preferencyjnych porozumień handlowych między krajami rozwijającymi się są: i będą one zaprojektowane w celu ułatwienia i promowania handlu krajami rozwijającymi się, a nie do podnoszenia barier lub tworzenia nadmierne trudności w handlu pozostałymi umawiającymi się stronami, ii nie stanowią przeszkody w zmniejszaniu lub eliminacji taryf i innych ograniczeń w handlu na zasadzie najbardziej uprzywilejowanej język ten jest mniej wymagający niż odpowiedni nakaz w art. XXIV, że polityka handlowa po porozumieniu nie będzie bardziej restrykcyjna niż polityka handlowa obowiązująca w konwencji kraje stymulacyjne przed zawarciem umowy Wreszcie nie ma wymogu jakiegokolwiek orientacyjnego harmonogramu takiej liberalizacji w odniesieniu do handlu towarami W odniesieniu do handlu usługami, w przypadku gdy nie stosuje się klauzuli włączającej, art. 5 3 GATS przewiduje specjalne i zróżnicowane traktowanie krajów rozwijających się, w dwóch wymiarach Po pierwsze, w przypadku gdy kraje rozwijające się uczestniczą w OOŚ obejmującej usługi, można wykazać elastyczność, w szczególności w odniesieniu do wymogu, aby w sektorach usług objętych zakresem OOŚ, zgodnie z poziomem rozwoju zainteresowanych krajów, zarówno w ujęciu ogólnym, jak iw poszczególnych sektorach i podsektorach Po drugie, w przypadku OOŚ obejmujących tylko kraje rozwijające się, można przyznać bardziej korzystne traktowanie osobom prawnym będącym własnością lub pod kontrolą osób fizycznych z strony takiej umowy. Wymóg powiadomienia Wszystkie RTA zawarte przez członków WTO wymagają powiadomienia o ujarzeniu RTA z udziałem krajów rozwiniętych są przesyłane do CRTA w celu zbadania, a RTA wśród krajów rozwijających się w ramach klauzuli włączającej są zgłaszane Komisji Handlu i Rozwoju Niektóre członków WTO twierdzą, że klauzula włączająca nie jest odpowiednia do radzenia sobie z RTA, forma związku celnego lub umowy o wolnym handlu, która powinna być objęta art. XXIV Zgodnie z tym poglądem, klauzula włączająca powinna ograniczać się do preferencyjnych porozumień handlowych, które nie mają zastosowania do FTA lub unii celnej. Spory w interpretacji zasad WTO. wiele kontrowersji w interpretacji tych wymogów Zostało podsumowane przez Sekretariat WTO w dwóch dokumentach dotyczących zagadnień systemowych związanych z RTA WT REG W 16 i WT REG W 37 Podsumowanie zagadnień omawianych w tych dokumentach jest tutaj opisane dać smak debaty. neutralność polityki handlowej. Zmniejszenie neutralności przed i po polityce handlowej Choć 199 Rozumienie wyjaśniło metodologię stosowaną w ocenie polityki taryfowej w sprawach dotyczących unii celnej. W unii celnej globalna ocena neutralności taryfowej niekoniecznie jest istotna dla każdego państwa, w którym eksport może koncentrować się w poszczególnych sektorach Ekonomiści również wskazują, że nadal istnieje możliwość odwrócenia handlu nawet wtedy, gdy obniżone zostaną taryfy Niektórzy obserwatorzy zaproponowali wykorzystanie poziomów handlu jako lepszego wskaźnika, czy dywersyfikacja handlu odbywa się w wyniku RTA, ale test ten jest wykonalny tylko ex post i nie pomaga w ocenie ex ante zgodności RTA z zasadami WTO Inne propozycje mające na celu zapewnienie neutralności skutków polityki handlowej wymagają klauzuli otwartej akcesji, która zminimalizowałaby możliwość przekierowania handlu i hub i mówiłaby skutki wielu RTA , lub wymagające stosowania najniższej stawki celnej CU jako wspólnej taryfy zewnętrznej Rosnący zakres i znaczenie non-t środki arificzne objęte RTA, takie jak antydumpingowe, preferencyjne reguły pochodzenia, normy techniczne, subsydia i środki wyrównawcze, utrudnia również ocenę szkody wyrządzonej państwom trzecim w przypadku utworzenia lub przedłużenia unii celnej. Podczas gdy neutralność taryfowa polityka w unii celnej ma być oceniana na podstawie stosowanych stawek, nie ma zgody co do tego, czy stawki stosowane lub związane są istotne przy ocenie umowy o wolnym handlu10 Jeśli chodzi o bariery pozataryfowe w umowach o wolnym handlu, nie ma zgody na to, czy preferencyjne przepisy pochodzenie jest objęte zakresem innych przepisów prawa handlowego zawartych w art. XXIV Możliwość, że preferencyjne reguły pochodzenia mogą prowadzić do przekierowania handlu, jest argumentem ich włączenia. Niektórzy posłowie sprzeciwiają się temu, uzasadniając tym, że reguły pochodzenia jedynie określają, towary kwalifikują się do preferencyjnego traktowania, a więc nie można ich uznać za rozporządzenie handlu. Wprowadza nowe ograniczenie ilościowe jest to uzasadnione, gdy kraj lub kraje łączą się lub tworzą związek celny Niniejsza kwestia wskazuje na potencjalny konflikt pomiędzy art. XXIV ust. 8, który wymaga, aby wszyscy członkowie unii celnej stosowali zasadniczo taką samą politykę handlową do krajów trzecich, jak również ust. 5, Bariery taryfowe nie powinny być bardziej restrykcyjne W przypadku WTO z Turcji w sektorze tekstylnym Organ Apelacyjny orzekł, że można bronić nowych ograniczeń, pod warunkiem że był on częścią integracji z unią celną, a strona wykazała, że ​​utworzenie tego unii celnej byłoby niemożliwe do uniknięcia, gdyby nie można było wprowadzić środka będącego przedmiotem sprawy. Ciężar dowodu spoczywa jednak na pozwanym, aby wykazać, że unia celna spełnia wymogi art. XXIV i że nie ma dostępnych alternatywnych środków, które byłyby zgodne z tworzeniem unii celnej W przypadku rozszerzenia barier pozataryfowych w ten sposób pojawia się problem sposobu kompensacji krajów trzecich w celu utrzymania ogólnej neutralności polityki handlowej przed i po jej znaczeniu. Wymóg znacznego pokrycia To było głównym źródłem trudności w zbadaniu RTA przez GATT, a obecnie WTO W zasadzie istnieją dwa poglądy na to, jak interpretować zasadniczo wszystkie handel Wymiar ilościowy proponuje statystyczny próg proporcjonalności handlu objętego dochodzeniem, na przykład 95 procent wszystkich linii taryfowych HS 11 na poziomie 6 cyfr lub 90 procent całej istniejącej wymiany handlowej między partnerami Zastrzeżenia do tej procedury obejmują fakt, że podejście o jednolitym podejściu może nie mieć elastyczności uwzględniającej indywidualne przypadki okoliczności, że wielkość środka handlowego może być uprzedzona istnieniem barier handlowych w okresie bazowym i że robi to nie zezwala na ewentualne rozszerzenie wymiany handlowej w czasie w wyniku porozumienia RTA Alternatywny pogląd jakościowy wskazuje, że przepis powinien być interpretowany w ten sposób, że żaden sektor lub co najmniej że takie podejście może po prostu sprowokować kontrowersje do definicji sektora W praktyce debata dotyczy kwestii wyłączenia rolnictwa lub produktów rolnych z procesu integracji regionalnej Wracamy do ten punkt poniżej. Niedawna umowa o handlu, rozwoju i współpracy między UE a Republiką Południowej stanowi wyraźne zrozumienie wymogów WTO. Porozumienie w znaczący sposób interpretowało w sumie średnio 90 procent pozycji obecnie sprzedawanych między dwoma partnerami Wszystkie trzy elementy kursywne można zakwestionować Stevens, 2002 Procedura uśredniania jest stosowana w celu umożliwienia asymetrycznego porozumienia, zgodnie z którym wymogi dotyczące Republiki Południowej Afryki są mniej uciążliwe niż te w UE, a 94 procent towarów przywożonych do UE będzie objętych umową o wolnym handlu, tylko 86 procent osób przywiezionych do Republiki Południowej Afryki będzie tak pokryte Stevens, 2002 Stevens zastanawia się nad sytuacjami, e nierównowaga byłaby jeszcze większa, podnosząc kwestię, czy niższa liczba spełnia zasadniczo wszystkie kryteria handlowe. Powiadomienie i badanie. Proces powiadamiania i badania Istnieją kwestie dotyczące terminów zgłoszeń, ilości informacji, które powinny być dostarczone, a nie - zgodność z wymogiem zgłoszenia Pomimo elastyczności, jaką upoważnieni są posłowie w terminach zgłaszania RTA Sekretariat WTO odnotowuje, że duża liczba RTA obowiązujących dzisiaj nie została jeszcze notyfikowana WTO nie ma przepisu dotyczącego roszczeń wzajemnych porozumień w ramach obowiązujących zasad WTO Nawet status tych porozumień, które zostały przekazane i zbadane, pozostaje niejasny Jedynie jedno z raportów dotyczących zbadania RTA przyjętych do tej pory Republiki Czeskiej i Republiki Słowackiej stanowi jednoznacznie, że RTA jest w pełni zgodna z odpowiednie przepisy GATT Opinie różnią się od statusu pozostałej części Jednym z nich jest to, że w przypadku zgłoszeń bez zgody stron, takie RTA są tolerowane lub uznawane za zgodne ze sobą przez WTO. Inni twierdzą, że w przypadku braku rozstrzygającego sporu członkowie WTO zachowują prawo do zakwestionowania porozumienia w ramach postanowień o rozstrzyganiu sporów. W związku z tymi kontrowersjami w Doha Deklaracja, członkowie WTO zgodzili się zainicjować negocjacje w celu wyjaśnienia i usprawnienia dyscyplin i procedur związanych z RTA Przy uznaniu, że RTA mogą odgrywać ważną rolę w promowaniu liberalizacji handlu, członkowie WTO podkreślili potrzebę harmonijnego związku między procesami wielostronnymi i regionalnymi. w sprawie regionalizmu i liberalizacji handlu rolnego. Liberalizacja handlu w ramach RTA mogłaby mieć wpływ na jakiekolwiek zmiany w przepisach WTO w celu zapewnienia lepszej synergii między regionalną i wielostronną liberalizacją handlu Trzy oczywiste obszary dotyczą interpretacji istotnego wymogu dotyczącego zakresu wymiany handlowej, wyjaśnienia metodologia wykorzystywana do łączenia Membe dostęp do rynku, wsparcie krajowe i zobowiązania do subsydiów wywozowych na mocy Porozumienia w sprawie rolnictwa przy tworzeniu lub rozszerzaniu unii celnej oraz problemów niezgodności między poszczególnymi RTA a zasadami WTO dotyczącymi handlu produktami rolnymi Fakt, że coraz trudniej jest uzyskać WTO zrzeczenie się wzajemnych preferencyjnych umów handlowych z wybranymi grupami krajów rozwijających się będzie miało również wpływ na handel rolnictwem. Rolnictwo w RTA. Włączenie rolnictwa do RTA Wiele, jeśli nie większość, wcześniejszych RTA skorzystało z wyprzedaży, które tylko zasadniczo cały handel potrzebuje porozumienia w sprawie wyeliminowania znacznych części handlu rolnego Często sklasyfikowane produkty rolne lub produkty żywnościowe były wrażliwe i podlegały ograniczonym ustępstwom, dłuższym okresom przejściowym lub wyłączono z zakresu stosowania RTA. powstały w ciągu ostatnich dziesięciu lat są bardziej kompleksowe w traktowaniu rolnictwa NAFTA i MERCOSUR h ave usunął niemal wszystkie bariery w handlu rolnictwem ze swoimi członkami, chociaż w dwustronnych umowach w ramach NAFTA pozostają wyjątki dotyczące towarów, w tym także cukru, nabiału, drobiu i jaj, a cukier w rolnictwie MERCOSUR jest również objęty Porozumieniem FTAA, chociaż wiele pozostaje do wynegocjowania w tym Rozdział 12 Nowe unijne dwustronne umowy o wolnym handlu obejmują również pewną liberalizację handlu uprawami rolnymi, choć znów istnieją ograniczenia Porozumienie o wolnym handlu między Unią Europejską a Republiką Południowej Afryki jest typowym przykładem. Niniejsza Umowa przewiduje stopniowe obniżki taryf dla eksporterów z Republiki Południowej Afryki stopniowo w ciągu dziesięciu lat, jednakże, oprócz klauzuli ochronnej chroniącej przed impulsami importowymi, Umowa wyłączyła również niektóre wrażliwe obszary produktów i poddała inne produkty ograniczonemu dostępnemu bezcłowiem kwotom. Chociaż gospodarka gospodarcza logiką zasadniczo całego wymogu handlowego było zapobieganie powstawaniu otoczaków ochronnych że gospodarka rolna może być niekonkurencyjna, ich wyłączenie z RTA może pomóc w zapobieganiu przeklinaniu w handlu Wyniki symulacji przedstawione przez Scollay i Gilbert 2001 wskazują, że wyłączenie rolnictwa z krajów japońsko - Korea Południowa FTA jednoznacznie poprawia wynik dobrobytu zarówno dla tych dwóch krajów, jak i dla partnerów handlowych. Ta logika sugeruje, że w przypadku jakichkolwiek zmian w procesie dojścia do Doha mogłoby samemu pokonać innych członków, którzy wymagają zbyt rygorystycznej definicji tego wymogu. Agregacja zobowiązań z tytułu zobowiązań rolnych Zobowiązania dotyczące zobowiązań z tytułu dostaw rolnych Zobowiązania dotyczące zobowiązań z tytułu rolnictwa w ramach Urugwaju Okresowe zobowiązania w zakresie dostępu do rynku rolnego, a także zobowiązania do redukcji krajowych wsparcia i subsydiów wywozowych, są zawarte w harmonogramie WTO każdego członka, aby spełnić wymóg art. XXIV 8 a ii, zasadniczo takie same obowiązki i inne przepisy handlowe to dążeniem każdego z członków związku do handlu terytoriami nieobjętymi związkiem, zobowiązania poszczególnych Członków tworzących lub przystępujących do Unii Celnej mogą wymagać zmiany lub, co najmniej jednolitego, ale nie ma uzgodnienia metodologia dotycząca tłumaczenia zobowiązań państw członkowskich ograniczających subwencje rolnicze do wspólnych zobowiązań Porozumienie w sprawie rolnictwa nie ma żadnych procedur w odniesieniu do tej kwestii. Zgodnie z zobowiązaniami dotyczącymi dostępu do rynku, Crawford i Laird 2000 wskazują na potencjalny konflikt między metodą obliczania arytmetyki Urugwaju średnie taryfy ustalające zobowiązania w sektorze rolnym i średnią ważoną przywozową taryfą określoną w porozumieniu do art. XXIV w celu określenia zgodności WTO RTA Kraj wymagany do harmonizacji harmonogramu taryfowego w związku z przystąpieniem do unii celnej mógłby wskazywać że spełnia on wymóg art. XXIV, ale jego nowy harmonogram taryfowy może już nie spełniać swoich zobowiązań dotyczących redukcji w sprawie umowy rolniczej. Złożenie zobowiązań w ramach kontyngentów taryfowych mogłoby również stanowić problem. Załóżmy, że dwa państwa A i B tworzą unijne unii celne AB i ten kraj C pozostają poza Unią, w tym kontekście państwo może reprezentować istniejącą RTA gdzie taryfa kontyngenty taryfowe TRQ są oferowane przez państwo A w swoim harmonogramie WTO, a część tego TRQ jest wypełniona przez wywóz z kraju B przed utworzeniem RTA, jeżeli zobowiązanie unii AB ma oferować dodanie brutto kwot TRQ w krajach uczestniczących, lub po prostu dodanie netto Problem ten jest szczególnie podnoszony w przypadku obecnych TRQ Dostępu Są to dwustronne lub wielostronne kwoty otwarte w Rundie Urugwajskiej, mające na celu utrzymanie obecnych zobowiązań dotyczących dostępu Wiele TRQ w UE miało swoje początki w ten sposób Jeśli kraje korzystające z dostęp do tych kontyngentów taryfowych w UE staje się obecnie członkami UE, czy te TRQ wygasają lub powinny zostać utrzymane i przeniesione do innych krajów. agregowanie zobowiązań w zakresie subsydiów wywozowych Załóżmy, że A ma prawo do korzystania z określonej wielkości subsydiów wywozowych w swoim harmonogramie WTO Załóżmy, że w poprzednim reprezentatywnym okresie okres bazowy A wyeksportował towar rolny zarówno do B, jak i C z pomocą eksportu subsydia W jaki sposób należy obliczyć uprawnienie do otrzymania subsydium wywozowego dla unii celnej AB Czy należałoby do sumy indywidualnych uprawnień A i B, czy też powinna być sumą indywidualnych uprawnień A i B po stronie handlu między A i B na które wypłacono subsydia wywozowe w okresie bazowym Jeśli B miało również uprawnienia do wywozu w swoim planie, definicja towarów w obu harmonogramach może nie być taka sama, co również powodować problemy ich agregowania. podobny problem Załóżmy, że A miało prawo do AMS w swoim harmonogramie WTO, ale B nie zgodnie z Porozumieniem w sprawie zasad rolnictwa, B w przyszłości ograniczałby się do poziomów de minimis wspieranie zakłóceń w handlu Załóżmy, że dalej w momencie tworzenia nowej unii celnej A nie używał wszystkich swoich uprawnień do AMS W nowym unii celnej AB wsparcie zakłócające wymianę handlową mogłoby zostać rozszerzone na rolnictwo w B do poziomu niewykorzystanego Uprawnienie AMS w kraju A Czy zwiększenie całkowitej kwoty zakłócającego wymianę handlową poparcia w unii będzie sprzeczne z wymogiem art. XXIV 5 a, że ​​polityka handlowa unii nie powinna być bardziej restrykcyjna niż jej składowe części Nawet jeśli A w pełni wykorzystała swoje uprawnienia do AMS przed utworzeniem związku, jeśli całkowite zakłócenie handlu zakłócające wsparcie w B było poniżej poziomu de minimis, to nadal pozwoliłoby na ogólny wzrost wielkości zakłócających handel wsparcia w Unii. reguł RTA. Zgodność zasad RTA i WTO dotyczących rolnictwa Rosnąca skłonność RTA do pogłębiania integracji, w tym koordynacji regulacyjnej została już zauważona Ta tendencja może wymagać zmiany przepisów krajowych wpływających na produkty rolno-spożywcze, w szczególności w odniesieniu do stosowania środków sanitarnych i fitosanitarnych W przypadkach, w których RTA przewidują harmonizację zasad lub wzajemnego uznawania procedur testowania, istnieje ryzyko, że opracowane zasady mogą być niezgodne z te, które znajdują się w regułach wielostronnych WTO. Wraz z większą liczbą RTA obejmujących obecnie przepisy dotyczące rozstrzygania sporów, może to prowadzić do powstania różnych orzeczeń sądowych wokół podobnych kwestii. Zmiany te mogłyby prowadzić do problemów związanych z zakupem forum do rozstrzygania sporów, a także że niektóre przepisy RTA przewidują, że reguły RTA powinny być spójne z odpowiednimi postanowieniami WTO w celu zminimalizowania tego problemu. Format protokołów dotyczących towarów z Kotonu. Rozważność na odstępstwa od WTO Większa część handlu uprawami z Północ-Południe korzystające z preferencyjnego dostępu odbywa się w ramach non-rec preferencyjne uzgodnienia handlowe z handlowaniem poza porozumieniami Oprócz ustaleń legitymizowanych zgodnie z klauzulą ​​z 1979 r., systemy te wymagają zrzeczenia się przepisów GATT, a zwłaszcza klauzuli niedyskryminacyjnej w art. I W przeszłości takie zwolnienia były swobodnie przyznawane, ale są one bardziej energicznie kwestionowane Podstawowe problem polega na tym, że preferencje grup krajów rozwijających się, inne niż te, które zostały uznane w klauzuli włączającej, czy to wszystkie kraje rozwijające się, czy kraje najsłabiej rozwinięte, czynią dyskryminację między jedną grupą krajów rozwijających się a innymi. Ta kwestia stała się szefem kolejnych wyzwań różnych Państw Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych do unijnego systemu bananów mającego na celu zapewnienie preferencyjnego dostępu do bananów w ramach AKP W związku z tym trudność w zrzeczeniu się się porozumieniom handlowym po Lomie była jednym z czynników, które przekonały UE, że w przyszłości powinny one być zgodny z WTO Konsekwencje Porozumienia z Kotonu dla regionu al integracji w Afryce szczegółowo omówiono w rozdziale 6. Głównym punktem, na którym warto zwrócić uwagę, jest niepewność co do przyszłości protokołów dotyczących towarów, które zostały dołączone do Konwencji z konwencją Lomu w sprawie Dostępu do Obywateli w ramach bieżących TRQ dostępu, było de facto dozwolone w planach TRQ w ramach Rundy Urugwajskiej, ale UE nie zdecydowała się chronić preferencyjnego przywozu cukru lub bananów w AKP w ten sposób Może to stać się problemem w obecnej rundzie z Ad-Dauhy. Powstanie zasad WTO dla krajów rozwijających się. Kraje rozwijające się mają liczbę interesów w każdej zmianie zasad WTO wobec RTA Po pierwsze jako beneficjenci wielostronnego systemu handlu opartego na regułach, chcą dążyć do tego, aby regionalizm przyczyniał się do jej wzmocnienia, a nie jego fragmentacji. W ramach tego nagłówka wyjaśniono zasady dotyczące wymaganego zasięgu handlowego , zaostrzenie wymogu neutralności handlowej oraz zapewnienie utworzenia reguł regionalnych s są zgodne z systemem wielostronnym i są przejrzyste, będą ważnymi celami. Drugie kraje rozwijające się chcą, aby nowe przepisy umożliwiły im elastyczność w tworzeniu uzgodnień dotyczących integracji regionalnej, jakich pragną. W ramach klauzuli umożliwiającej stosowanie porozumień wyłącznie między krajami rozwijającymi się musi spełniają niższe wymogi w zakresie zatwierdzania Ponieważ kraje rozwijające się opowiadają się za porozumieniami sprzyjającymi szerszej integracji handlowej, istnieje tendencja do notyfikowania tych porozumień na podstawie art. XXIV 13 W ten sposób wszelkie zmiany w przepisach na mocy niniejszego artykułu, takie jak wymóg, trade cannot be excluded from RTAs, will also have implications for developing countries With the growing number of North-South RTAs, and given that agriculture continues to be highly protected in the North, it would appear to be to the advantage of developing countries to seek a tightening of the substantial coverage requirement, even though this would then a lso apply to purely developing country RTAs if they were notified under Article XXIV in the future. A third issue in North-South RTAs is that asymmetric trade liberalization commitments have become the norm as an implicit special and differential treatment provision Developing country partners are granted greater scope for exemptions and longer time periods for compliance Although these provisions are consistent with special and differential treatment, there is no explicit provision for this in the WTO rules on RTAs, something which might also be addressed in the negotiations. Finally this section raised the question of how to aggregate AoA commitments when countries form or join a customs union Because relatively few developing countries have AMS, TRQ or export subsidy commitments, this issue affects industrialized countries in the first instance However, the rules will have implications for the market access of third countries including developing countries and thus any negotiations on these issues should be carefully followed The future of the commodity protocols in the Cotonou Agreement was also specifically highlighted as an issue. 10 While, legally, there is no requirement on a member of an FTA to change its domestic tariff policy as a condition of membership, the issue may arise if a member raises its applied rate within its bound rate at the time of membership 11 Harmonized commodity description and coding system HS , is an international goods classification system designed to categorise goods moving in international trade under a single commodity code This code contains approximately 5,000 headings and subheadings describing the articles moving in international trade 12 The draft chapter including the square brackets on text yet to be agreed can be found at 13 An example of this is the FTA recently concluded between Chile and Mexico. WORLD TRADE ORGANIZATION. Trade negotiations. Changes to the rules of trade require the agreement of all WTO members, who must reach consensus through rounds of negotiations The most recent round the Doha Development Agenda began in 2001.Implementation and monitoring. Various WTO cou ncils and committees seek to ensure that WTO agreements are being properly implemented All WTO members undergo periodic scrutiny of their trade policies and practices. Dispute settlement. WTO members bring disputes to the WTO if they think their rights under trade agreements are being infringed Settling disputes is the responsibility of the Dispute Settlement Body. Building trade capacity. The WTO aims to help developing countries build their trade capacity and allows them a longer time to implement trade agreements Hundreds of training courses are organized each year for officials from developing countries. The second section will consider the arguments that regard regionalism as a threat to multilateral trade and where possible undermine them Regionalism as a Stepping Stone to Multilateral Trade Liberalization One of the major benefits that the process of regionalization offers is the sensitization of constituencies to liberalization Multilateral Trading System Wto And Regional Integratio n Advantages Home Business Deduction 2018 Economic Change and Modernization South Caucasus Ben Slay PlanEcon, Inc Despite some common legacies in terms of history, geography, and Soviet rule, the economies Is Regionalism Really a Threat to Trade Liberalization In this essay it will be defined as their description of Fishlow and Haggard s explanation of it, a political process characterized by economic policy co-operation and co - ordination among countries Mansfield and Milner 1999, p 592 The first will present the arguments supporting looking at regionalism as a stepping stone, defend them against their critics, and accept their limitations where necessary The New Regionalism Trade Liberalization or Insurance People are afraid of liberalization due to a number of factors, including the possibility of unwanted competition in the local market, the outsourcing of work to other countries, and the loss of control over the market by the government WTO Regional trade agreements represent an i mportant exception to the WTO s principle of non - 2 Unlocking the benefits of world trade The Economist, Oct 30th 2003 Agreements RTAs and their interaction with the multilateral trading system II integration level is the Economic Union where countries implement Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages Simple Binary Options Systems Brokers APPENDIX IX - Working papers of the Second Global Forum of Food Safety Regulators STRENGTHENING OFFICIAL FOOD SAFETY CONTROL SERVICES Paper prepared by the FAO WHO The European Union, the North American Free Trade Agreement, the that regional arrangements and closer economic integration can benefit In other words, regional integration should complement the multilateral trading system and not However, there is much variation within this school Economic Change and Modernization South Caucasus Ben Slay PlanEcon, Inc Despite some common legacies in terms of history, geography, and Soviet rule, the economies We will look at thes e, as well as studies from the World Trade Organization WTO and the US congress on the issue over the course of this essay. Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages Forex Mytop. Introduction This essay will be looking at the issue of regional trade agreements and evaluating the effect they have on the prospects for multilateral trade liberalization Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages Baldwin has his Domino effect theory of regionalism, stating that as profits for one trading bloc grow, so does the outsiders desire for membership APPENDIX IX - Working papers of the Second Global Forum of Food Safety Regulators STRENGTHENING OFFICIAL FOOD SAFETY CONTROL SERVICES Paper prepared by the FAO WHO Jul 05, 2017 E-commerce in India 1 E-Commerce Applications in India An Empirical Study APEKSHA LEWIS DPGD JL06 0466 SPECIALIZATION E-BUSINESS WELINGKAR Hot Penny Stocks List Economic Change and Modernization South Caucasus Ben Slay Plan Econ, Inc Despite some common legacies in terms of history, geography, and Soviet rule, the economies Also of the pro-liberalization school, Lamy suggests a multilateralism first strategy. Both in Europe and North America, governments tend to espouse the views of pro-integrationist business leaders and labor leaders as well in most of Europe , while the populace tends to be more wary Baldwin 1993, p 10 The opposing school of thought is Bhagwati s theory that discriminatory liberalization will only lead to problems in the future with trade discrimination Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages Binary Option Broker Malaysia 724 In this school we have writers such as Panagariya arguing that regional arrangements lead to division and build future problems Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages There are two main schools of thought within this debate Please note that once you make your selection, it will apply to all future visits to If, at any time, you are interested in reverting to our default Bergsten propounds the idea that open regionalism is not harmful to multilateral trade, while Ethier argues that it is in fac t beneficial to the process Jul 05, 2017 E-commerce in India 1 E-Commerce Applications in India An Empirical Study APEKSHA LEWIS DPGD JL06 0466 SPECIALIZATION E-BUSINESS WELINGKAR The European Union, the North American Free Trade Agreement, the that regional arrangements and closer economic integration can benefit In other words, regional integration should complement the multilateral trading system and not What are the advantages and including deepening economic integration The Meltzer Commission recommended that multilateral and regional lending and. The first will present the arguments supporting looking at regionalism as a stepping stone, defend them against their critics, and accept their limitations where necessary The New Regionalism Trade Liberalization or Insurance We will look at these, as well as studies from the World Trade Organization WTO and the US congress on the issue over the course of this essay People are afraid of liberalization due to a number of factors, including the possibility of unwanted competition in the local market, the outsourcing of work to other countries, and the loss of control over the market by the government. Islamabad Stock Exchange Jobs Palestinian Online trading canada Schedules Forex On Exchange Rates Today In Mexico. We have listed the very best and highly rated top 10 Canadian binary options trading websites and list of brokers to trade on options CA offers forex and CFD trading with award winning trading platforms, tight spreads, quality executions and 24 hour live support Learn forex trading with training and education at School of Pipsology Roboforex News Mql4 News Indicators James Edward Forex Seminar In Malaysia Foreign Stock Exchange Forex Rates In Cape Verde Job Interview Practice Test Why Do You Want This Job Answer this job interview question to determine if you are prepared for a successful job interview Top 10 forex trading signals cheryl james face cream the where do phytoceramides come from decleor skin care mal aysia s movable sailplanes act as Ideal for small business owners and ecommerce Personalized Domain Name Custom Email Addresses Multiple Sites and 5GB File Storage. Mansfield and Milner briefly discuss the many different ways that regionalism can be defined Multilateral Trading System Wto And Regional Integration Advantages The essay will argue that regionalism is in fact a step forward on the road to multilateral trade liberalization What To Look For In A Day Trade Stock One is Summers view that regionalization is trade liberalization Preferential Trade Liberalization The Traditional Theory and New Developments Aussie Home Loans Business Model This point will be argued by dividing the essay into two main sections.

Comments

Popular Posts